tisdag 18 juni 2019

Pasta med grillrester

Examensdagen firades med grillat och i vanlig ordning blev det rester. Så jag använde köttet och de grillade majskolvarna till denna pastarätt som blev väldigt uppskattad här hemma. Jag fick hem en ny Smakbox med tema bjudning. Den innehöll en påse med pasta som jag använde. Det hade varit gott med lite riven parmesan över, men det hade jag inte hemma.

Vill du starta en prenumeration på Smakbox? Om du använder rabattkoden MAMASKOGLY får du 20% rabatt! Vill du veta vad som mer fanns i boxen, så scrolla neråt! Jag hann fota grejerna och sen var det mesta av godiset och drickorna tjyvade av pojkarna... I vanlig ordning. De tycker att det är lika spännande som jag att öppna en ny box.


Pasta med grillrester

grillat kött
grillade majskolvar
smör
3 dl grädde
1 påse Blå band beapulver
2 tsk kalvfond
peppar
ev salt

Till servering:
valfri pasta

1. Strimla köttet och skär majsen från majskolvarna. Fräs i smör.

2. Slå över grädde och beapulvret. Smaka av med kalvfond och peppar.

3. Låt puttra och servera med nykokt pasta.











I samarbete med Smakbox.

-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Mat på rester brukar bli så gott! Mums, så mycket gott i boxen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en riktig hit enligt mina pojkar. Ja, mycket gott i boxen. Älskar't!

      Radera