måndag 29 november 2021

Renskavsfräs i briochebröd

Renskav är ju riktigt fina grejer. Jag gjorde en stor laddning och pojkarna åt den i rostat pitabröd med isbergs, gurka och vit kebabsås. Jag trodde de skulle äta ihjäl sig. Jag åt det i briochebröd med mycket ost och det blev väldigt najs.

I övrigt är det en stressig vecka. Rösten är fortfarande ordentligt hes och vi har två dagar med bedömning av nationella muntliga prov. Skönt för rösten i alla fall. Det är ju inte jag som ska prata... Och i helgen åker vi till Umeå för en hotellweekend med julklappsshopping.


Renskavsfräs i briochebröd

1 stor gul lök
smör
1 vitlöksklyfta
2 paket renskav a´240 g
ost av valfri sort (jag hade Herrgårdsost)

Till servering:
briochebröd
isbergssallad
tomat
rödlök
jalapenos
vit kebabsås
Tacotrucks Chipotlemayo

1. Skiva den gula löken och fräs mjuk och gyllene i smör. Salta och peppra. I med riven vilök och fräs ytterligare en minut. Lägg åt sidan.

2. Fräs den frysta skaven i smör, salta och peppra.

3. Blanda samman skaven med löken. Gör lagom stora högar och på med ostskivor. På med lock tills osten smält.

4. Servera på rostade briochebröd med valfria tillbehör.




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: