måndag 10 januari 2022

Räksallad med marinerade champinjoner

Jag är med i en matgrupp på fejjan, "Vad lagar du till middag idag". Där fann jag inspiration till dagens inlägg. Jättegott, fräscht och enkelt! Vill man ha den matigare kan man vända ner valfri pasta, kanske äta ett gott bröd till. Den här ska jag bjuda Anette på i sommar när vi är ute med husvagnarna! Skulle även passa som tillbehör till en bit grillad lax.

Sen tipsar jag om den här bloggen för er som är intresserade av Ullared. Själv har jag aldrig varit där men skulle gärna vilja hälsa på. Där säljer de många produkter som kan vara bra för matlagning och bakning. In och kika på sortimentet vettja. https://ullaredblogg.se/


Räksallad med marinerade champinjoner

Apetina herbs and spices
färska champinjoner
lime eller citron
ev cayennepeppar
isbergssallad
räkor
gröna pimentooliver
gurka
rödlök
avokado
svartpeppar
ev. pasta
ev. ett gott bröd

1. Skär champinjonerna i skivor. Häll osten med oljemarinaden över svampen i en skål, på med oliverna, lite lime- eller citronsaft, pudra över cayenne om du vill ha lite sting och ställ kallt ett par timmar så det får marinera.

2. Lägg isbergssallad i en skål. Fördela osten, svampen och oliverna. På med övriga ingredienser. Avsluta med svartpeppar.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: