torsdag 26 augusti 2010

Matfesten 2010 torsdag

Cicci, Love och jag drog iväg vid lunch för att utforska årets matfest. Ber om ursäkt för risiga foton. Tog gamla digitalkameran istället för systemkameran.

Det första smakprovet var från N.Ommas och det var lättrökt renstek invirat i tunnbröd spetsad med sallad, tomatlökröra, rödlök, fetaost, orient- och hemmagjord vitlöksdressing. Eftersom vi tog ett smakprov kostade det 40 kronor och då ingick ett glas lingondricka. Man fick då ett helt bröd men mindre innehåll;


Jag tyckte det var riktigt gott, 3,5 poäng av mig. Cicci tyckte det var lite för mycket röksmak och gav 3 poäng. Love tyckte det var 5 poäng.

Sen gick vi vidare till Smakbolaget där jag beställde en smakportion med rökta räkor och så fick man en sås till, 35 kronor. Tyvärr fick vi inga servetter till.


Smaken var helt ok, men jag hade inte velat ha mer än det jag fick, så en smakportion räckte gott och väl. En 3-. Love tyckte det var 5 poäng.

Cicci köpte en grillkorv, ost- och baconsmak med bröd och gurkmajonnäs. Jag tror den gick loss på 35 kronor och den var från Topp-chark.


Det vi tyckte om den var att den var helt ok, men det kan man ju lika gärna steka på spisen hemma. Det hade varit bättre om det fanns halva att köpa, som smakprov. Love åt upp det mesta av den och tyckte att den var en 5-poängare.

Dags att testa en efterrätt. Det blev Crepes Germanica med ägglikör och noisette. Det slår mig nu att det stod på skylten att man skulle få glass till, men det fick inte vi. Minuspoäng utdelas härmed. 55 kronor för 3 crepes.


Ännu en gång hade det varit bättre att man fått köpa smakprov med en crepe. Nu delade vi denna på 2,5 pers och ändå slängde vi lite i slutet. Men både Cicci och jag tyckte det var supergott. Love gav den 5 poäng.

Till sist köpte vi en smakportion kantarelltoast med västerbottensost för 30 kronor, då fick man en halv dubbeltoast. Båda tyckte att denna var god. Love tyckte den var...ja, du vet.


Så var vi mer än mätta och belåtna när vi åkte hem. Det blir nog ingen middag idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar