fredag 19 augusti 2011

Snabba pizzabullar

Senaste Buffé från Ica bjöd på några spännande recept, tycker jag. Gjorde den här igår till barnens lunch. Det var superenkelt, så barnen kan hjälpa till. "Finns det kvar så vi får imorgon också?"... Det gick snabbt att göra och sen stoppade jag några i frysen. Perfekt till mellis eller middag när man kommer hem sent från jobbet.


1 förpackning färdig pizzadeg med tomatsås (jag tog Sarah Lee)
150 g kokt skinka i strimlor
3-4 dl riven ost (jag tog på pizzaost och cheddar)

Öppna förpackningen och rulla ut degen. Bred på tomatsåsen och på med skinka och ost. Rulla ihop från långsidan. Skär 12 bitar och lägg på plåt. In i ugnen på 200 grader i ca 15 minuter.










-Mama Skogly ♥

3 kommentarer:

  1. Jättesmidigt!
    Jag brukar göra en omgång inför klassutflykter, flygresor och annat och lägger också dem som inte går åt i frysen.
    De är hur smidiga som helst att ha med och funkar även kalla, tycker min son.

    SvaraRadera
  2. Ett av de mest populära mellanmålen på förskolan där Anki jobbar. Fast de görs på vanlig vetedeg med lite grahamsmjöl i, detta verkar lite smidigare:)

    SvaraRadera
  3. Smart och snabbt och måste kunna varieras i det oändliga!
    Tror fröken Dill

    SvaraRadera