torsdag 15 september 2011

Fläskfilégryta med chili

Nu har jag fått rejäl hostmedicin utskriven. Cocilliana is da shit asså.

Hittade ett recept hos Bevermyrs som jag kände mig tvungen att testa. Hon hade gjort den med köttfärs men jag gjorde den på fläskytterfilé istället. Sen bytte jag ut lite kryddor efter vad jag hade hemma. Det blev ingen svamp heller eftersom gubben inte äter då.

Ikväll blir det kräftskiva med jobbet så jag antar att om mina kollegor skött sig så kommer det något spännande gästkocksrecept. Trevlig helg på er!


1 fläskytterfilé
1 pkt bacon
svamp
1 skivad paprika
1 skivad rödlök
1 burk creme fraiche paprika/chili
3 dl grädde
0,5 dl chilisås
grillkrydda
lökpulver
vitlökspulver
salt och peppar
riven ost

Putsa filén och skär i cm-skivor. Bryn i smör och lägg i form. Bryn baconet, paprikan, löken och svampen. I med det i formen. Blanda creme fraichen, chilisåsen, grädden och kryddorna. Häll över och toppa med riven ost. In i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Servera med sallad.








-Mama Skogly ♥

1 kommentar:

  1. Det är bra mediciner det! Vi har en flaska hemma men tror inte att lilla bebisen uppskattar den lika mycket. Får gå på lite mildare saker.

    Den där grytan låter smarrig. Det receptet sparar jag!

    SvaraRadera