måndag 3 oktober 2011

Tonfisksallad med caesardressing i handväska

Tog med mig tonfisksallad med dressing i en matlåda för ett tag sen. Stoppade den i väskan. BIG MISTAKE! Vad tror ni hände? Dressingen läckte ur och hamnade i väskan och på min lärarkalender. Inte najs... Men salladen var god, det som var kvar av den. Väskan fick jag tvätta och kalendern fick bytas ut.

Med viktnedgången går det inte alls. Var tvungen att ta hostmedicin i en vecka för att få bort den fasansfulla hosta och då drog ketosen all världens väg. Nu blir det till att strama upp intaget igen. Typiskt.


tonfisk i olja (avrunnen)
isbergssallad
kokt ägg
rödlök
tomat
Ken´s caesardressing

Låt oljan rinna av tonfisken och blanda ihop övriga ingredienser. På med dressingen och stoppa inte i otät burk i din väska.

-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Haha, först tyckte jag det var toppenroligt med rubriken (i handväska?) men nu när jag läst var det inte lika kul längre - usch vad jobbigt! Jag lyckas alltid få något att läcka i väskan, allt blir buckligt och luktar mosad banan och grejer *huu*

    SvaraRadera
  2. Men, isch... inget man vill ha i sin väska, varken dressingen eller tonfisken:)

    SvaraRadera