tisdag 17 januari 2012

Pitabröd med spicy lövbiff

Lördagens middag bjuder jag på idag. En lite hotti hotti lövbiff i strimlor med kebabsås och grönsaker som jag la ut för några dagar sedan. En riktig höjdare om jag får säga det själv. Törs jag nämna att vi hade ett stackars orientbröd kvar och jag åt detta i ett sånt istället? F´låt...



4 port
6-8 skivor lövbiff
sweet chilisås
1 stor vitlöksklyfta
en skvätt soja
rapsolja
en laddning kekabsås
1/4 isbergssallad
1 rödlök
1-2tomat
riven ost
ev jalapenos
4-8 pitabröd

Strimla lövbiffen och marinera i sweet chili, vitlök, soja och olja. Stek hastigt på hög värme, i omgångar. Stoppa i pitabröd tillsammans med tillbehör. Klart!

Receptet på kekabsåsen hittar du här;

http://smaskelismaskens.blogspot.com/2012/01/godaste-hemmagjorda-kebabsasen.html


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar