tisdag 20 mars 2012

Hamburgertallrik goes Mexico

I senaste Skellefteguiden fanns detta recept som jag som vanligt gjort om. Den som vill kan servera den i ett tortillabröd istället. Jag lyxade med hemmagjord hamburgare eftersom jag frös in några ostekta sist jag gjorde burgare.

Hur som haver så har jag mentalt gått på påsklov vad det gäller LCHF, precis som jag brukar göra varje år vid påsk, sommar och jul. Så nu kommer det att komma ett gäng HCHF-recept fram till efter påsk någon gång. Då drar jag igång igen.

I helgen drar vi till svärmor och svärfar för att preimärbo i husvagnen. Affe har haft svinkoppor som nu äntligen torkat in. Vi hoppas på bra väder, visst?

hamburgare
tacokrydda
ost
rödlök
isbergssallad
tomat
gurka
salsa
vitlökssås
avocado
jalapenos

Stek hamburgaren och krydda med tacokrydda. På med osten så den smälter. Servera med tillbehören.

-Mama Skogly ♥

1 kommentar:

  1. Mums, mums med hamburgare! Vi gör hamburgare ofta till fredagsmat.:)
    Ha en fin fredag! :)

    SvaraRadera