torsdag 4 oktober 2012

Ny kaffemaskin & en finfin gåva

Min man kom hem med en ny kaffemaskin häromdagen. Han hade fyndat den på Expert. Originalpriset var kring en tretusing med det var 80% rea. Så nu dricker vi fancy schmancy-kaffe. Riktigt gott! Man skulle bara ha fått tag på nån sån här syrup som de gör latte av på caféer. Är det någon som vet var man kan få tag på det?

Igår kom bästa grannen Carin förbi och hade med sig en tack-för-att-du-vattnat-gåva. En kokbok, citronolja, nyponmarmelad och kryddor. De vet vilka presenter som går hem hos mig, kan jag säga!

VABar idag. Då brukar det bli lite fler inlägg än ett per dag. Jag återkommer säkert med ett till under dagen. Allt för att slippa skriva omdömen.




-Mama Skogly ♥

6 kommentarer:

  1. Vilka fina presenter! 80%-rea borde det vara oftare. :)

    Jag vabbar också denna vecka, men jag har hittills kunna klara mig med halvdagar. Hann både baka och blogga i förmiddags + att jag tog hand om barnen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir ju lite rastlös att gå hemma...

      Radera
  2. Jag har gjort en Havtorns syrup som är super smaskens! Om jag kommer ihåg kan du få smaka! :-) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vad lyxigt med egen kaffemaskin! :)
    Och vilken fin "tack"-present!!

    Ha en riktigt härlig kväll!
    Kram Sonja

    SvaraRadera
  4. Åhå, en Nespressomaskin? Har en sån med mjölkskummare, mycket gott kaffe om man köper originalkapslarna men ganska dyrt. Elgiganten, Coop forum och Willy´s har kapslar som passar till maskinen också och det är okej det med. När vi är snåla brukar vi använda vanligt espressokaffe i "coffee ducks" som vi köpt på Kjell & co.

    Ica Kvantum har haft kaffesirap förut på kaffeavdelningen men jag vet inte om de fortfarande har det. Jag har sett det nånstans i stan men kan inte komma på var, återkommer om jag kommer på det.

    SvaraRadera