torsdag 8 november 2012

Snabbaste, godaste, enklaste pastan

Fredag och idag är jag inte alls ledig. Jag jobbar extra eftersom vi har öppet hus på skolan på lördag. Jag ska stå i lanthandlen så idag ska vi förbereda en massa godsaker som ska vara till salu. Om jag överlever dagen och har ett uns kraft kvar så kanske jag visar er senare vad vi ska sälja...

Ett recept. Så enkelt, så gott. Punkt.


Snabbaste, godaste, enklaste pastan

1 port spagge
1 ägg
1 liten vitlöksklyfta
röd chili (fryst, hackad)
olivolja
fryst persilja
parmesan

Koka spaggen enligt anvisningar. I med olivolja i stekpannan. Fräs hastigt chilin, riven vitlök och persilja. I med den avrunna spaggen och i med ett ägg. Rör om. På med lite flingsalt. Häll upp på tallrik och på med parmesan. Klart på cirkus 15 minuter.

-Mama Skogly ♥

1 kommentar: