lördag 10 november 2012

Ugnsrostad pumpa i wrap med fetaostcreme

Jag har nyss kommit hem från öppet hus på skolan och försäljningen gick jättebra, allt tog slut. Nu ska jag sätta mig i soffan med benen högt och självdö en smula. Sen ska jag laga nåt gott till middag.

Jag blev så frestad av Hovkonditorn (se länk till höger i menyn) för ett tag sen, att jag var tvungen att prova det här. Nome nome nom!

Ha en trevlig lördagkväll, kamrater!


Ugnsrostad pumpa i wrap med fetaostcreme

ugnsrostad pumpa (se recept nedan)
creme fraiche
vitlök
salt och peppar
saltade, rostade solroskärnor
ruccola
orientbröd

Ugnsrostad pumpa

pumpa
olja
salt

Värm ugnen till 200 ° C. Skär pumpan in halvmånar och skala bitarna. Lägg dem på en bakplåtspappersklädd bakplåt och häll på lite olivolja och strö över salt. Rosta skivorna i 20-30 minuter, vänd dem halvvägs under gräddningen, tills de mjuka.


Mosa fetaost och blanda med salt, peppar och riven vitlök. Bred såsen på orientbröd och på med ruccola. På med pumpan och strö över solroskärnorna. Vik ihop och mumsa.



-Mama Skogly ♥

1 kommentar:

  1. Roligt att du gillade också att ha pumpa i tortilla! Tack!

    SvaraRadera