söndag 22 september 2013

Marinerad chicken tikka med hjortronyoghurt

Måndag igen och vi startar veckan med ett recept från Mitt kök som blev gott. Jag grillade inte mina utan stekte dem i ugnen.

Ha en god vecka, kamrater!



Marinerad chicken tikka med hjortronyoghurt

4 port

12 kycklingvingar
5 dl yoghurt
2 msk finriven ingefära
0,5 dl hackad färsk koriander
3 msk garam Masala
0,5 finhackad röd chili
salt

Hjortronyoghurt:
2 dl naturell yoghurt
3 msk hjortronsylt

Skär bort den yttersta biten av vingen. Rör ner ingefära, garam Masala och chili i yoghurten. Salta. Lägg i vingarna och låt dem marinera 1 timme.

Ta upp vingarna och lägg dem på medelstark grill. Vänd ofta och grilla tills de är genomstekta, 10-15 minuter. Vänd samman yoghurt och hjortron.

(jag grillade inte mina utan la dem på ugnsplåt och körde på 200 grader i ca 20 minuter, tills de var genomstekta.)



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar