tisdag 26 november 2013

Kyckling med krispigt tacotäcke

Idag är jag ledig. Mina 9:or är på prao så jag passar på att kompa ut. Fick lite sovmorgon och har sovit som en prinsessa. Jag ska försöka få upp julbelysningen inne och bli klar med den ute. Cicci kommer på lunchdate och vi ska se film. Det blir paj jag bjuder på den här gången.

Ha en fin dag!

Det här receptet var med i förra veckans Coopreklam. Gott, gott och skönt med lite variation till det vanliga tacokonceptet.



Kyckling med krispigt tacotäcke

4 portioner

500 g kycklingfiléer
15 tortilla eller nachos
35 g tacokrydda

Till servering t ex:
8 tortillabröd
300 g majskorn
riven ost
0,5 tärnad gurka
150 g sallad
3 tomater, i bitar
3 dl valfri tacosås
guacamole

Sätt ugnen på 250 grader. Dela varje filé i 4-5 långsmala bitar. Lägg chipsen i en plastpåse och bulta med knuten näve eller en träslev så att de krossas till små smulor. Häll i tacokryddan och blanda runt. Lägg kycklingen i plastpåsen och vänd runt så att den blir panerad runt om.

Lägg bitarna på en ugnsplåt med bakplåtspapper. Grilla i övre delen av ugnen av tills kycklingen är genomstekt och ytan knaprig ca 10 minuter. Akta så det inte bränns.







-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter med ledig dag med sovmorgon och filmdejt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var precis vad jag behövde, kan jag säga! :D

      Radera