söndag 25 maj 2014

Digestivetårta med drottningkräm

Idag bjuder jag på Morsdagstårta. Receptet hittade jag utskrivet på jobbet, så jag ryckte åt mig ett ex. Jag gjorde den glutenfri och laktosfri, eftersom Ida också skulle kunna äta den. Riktigt god! Den här blev dock med jordgubbskräm istället, då drottningkräm inte fanns på Coop.



Digestivetårta med drottningkräm

200 g digestivekex
100 g smör

Smula sönder kexen.
Smält smöret.
Blanda ihop och sätt i botten på en form med löstagbar kant.

3 dl grädde
3 tsk vaniljsocker
1½ dl florsocker
100 g philadelphiaost

Blanda vaniljsocker och grädde.
Vispa så att grädden blir "hård".
Blanda ner florsocker och philadelphiaost.
Bred över gräddblandningen på digestivekexsmulet.

1 påse pulver drottningkräm blandas enligt receptet.
Bred över krämen på gräddblandningen.
Ställ i kylen 1 dygn.
Garnera med t ex hallon och blåbär.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: