lördag 17 maj 2014

Rostbiffssallad med het sås

Jag inser att det är nog halsfluss jag lider av. Aj. Aj. Aj. Nicke och Ida gifter sig idag och Lilly ska namngivas. Tur jag inte har feber, så jag kan vara med i alla fall. Jag har fått äran att göra en glutenfri tårta till balunsen. Så det ska göras idag.

Åt en så himlarnsch god sallad, ska ni veta. Den var så god, så att jag var tvungen att åka och köpa mer rostbiff, så jag kunde äta det till middag också... Damn, woman!



Rostbiffssallad med het sås

sallad
gurka
0,5 avokado
tre cocktailtomater, gärna olika färger
rödlök
ost (jag hade Gouda)
4 skivor rostbiff
Max Hot creole-dressing
nymalen svartpeppar

Lägg sallad på en tallrik och på med gurkskivor, tärnad avokado, skuren tomat, strimlad rödlök, ostkuber, rostbiff och ringla dressingen över. Dra några varv med pepparkvarnen.





-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: