måndag 4 augusti 2014

Bakade tomater med dillfrön och rosépeppar

40-årsfesten var supertrevlig och recept kommer. Tyvärr kommer det att dröja, då vi åkte till Piteå igår och jag glömde kameran hemma. :( Igen! Idag har vi gjort Nolia och jag köpte med mig en goda fetaost som jag ska njuta av ikväll. Ha en fin dag, kamrater!

Ljuvliga tomater. Tack Anette och Allt om mat!



Bakade tomater med dillfrön och rosépeppar

1 tsk strösocker
1 krm svartpeppar, nymald
0,5 dl olivolja
1 tsk flingsalt
10 st körsbärstomater
1 tsk rosépeppar,
1 tsk dillfrön

1. Sätt ugnen på 125°. Halvera tomaterna och lägg dem i en ugnssäker form. Pensla halvorna med olja.
2. Strö rosépeppar, dillfrön, socker, salt och peppar på tomaterna.
3. Tillaga mitt i ugnen ca 1 timme. Sänk ugnsvärmen till 75° och tillaga ytterligare 1 timme.

-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: