söndag 31 maj 2015

Kyckling allt i ett med citron och dragon

Idag är det mors dag och jag skickar min hälsning till himlen där min mamma bor. Ikväll ska pojkarna få laga tacos och sen blir det nog en familjefilm. Imorgon ska jag jobba igen. Hostan har börjat lugna sig lite och jag har fått tillbaka rösten. Det tog sin tid... Hur som haver, ha fin fin mors dag, kamrater!

En supergod kycklingrätt där allt sköter sig själv i ugnen och du kan göra nåt annat under tiden. Vill man ha den low carb kan man byta ut potatis och morot mot t ex zucchini och paprika.


Kyckling allt i ett med citron och dragon

4-6 port

4 kycklingklubbor
8 potatisar 4 små morötter
1 stor gul lök
1 sats kryddsmör, se nedan

Kryddsmör:
50 g smör
saften från 1 citron
2 msk flytande honung
1,5 tsk salt
svartpeppar
1-2 tsk dragon

Tina kycklingen. Dela kycklingklubborna i två delar. Salta och peppra runt om. Lägg i ugnsfast form med bakplåtspapper.
Skala potatis och skär i klyftor. Skala morötterna. Skala löken och dela i 8 delar. Lägg detta i formen runt om kycklingen.
Lägg alla ingredienser till kryddsmöret i en kastrull och värm tills smöret smält.
Slå smöret över anrättningen och rör om.
Skjuts in i ugnen på 225 grader i ca 50 minuter. Kolla att kycklingen är genomstekt.



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar