måndag 12 oktober 2015

LCHF Västerbottensbröd

Dessa går även under namnet Majas ostplättar. Har gjort det här förut och gör det alltid när jag äter low carb. Det är enkelt att göra och fruktansvärt gott!


LCHF Västerbottensbröd


6 st

3 ägg
1 msk fiberhusk
1,5 tsk bakpulver
3,5 dl riven Västerbottensost

Gör så här:
Vispa äggen fluffiga. Blanda fiberhusk och bakpulver i en liten skål och vispa ner i äggen. Tillsätt sist den rivna osten och rör ner. Låt svälla 5 minuter. Klicka ut smeten på ett bakplåtspapper (jag gjorde 9 st). Tillaga i 200 grader tills de blir gyllenbruna, ca 8-11 minuter (11 minuter i min ugn).

Tips på användningsområden:
- Ät som smörgås med pålägg
- Ha som pizzabotten
- Använd som hamburgerbröd





-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Ser gott ut och skålen med grynost och hallon, mums!

    SvaraRadera
  2. Erika- du får mig att vilja baka, och faktiskt göra det också. Nästan lika stort som att fixa fred i Mellanöstern!

    SvaraRadera
  3. Erika- du får mig att vilja baka, och faktiskt göra det också. Nästan lika stort som att fixa fred i Mellanöstern!

    SvaraRadera