måndag 1 februari 2016

LCHF sushi

Så var det tisdag och jag är smulans mindre trött än igår. Då var det nästan så jag somnade på väg till jobbet. Ikväll kör jag mina sista utvecklingssamtal och sen är jag klar med det, för den här terminen. Sen känns det som sängläge efter det. Man kanske borde börja äta lite D-vitamin...

Blev sjukt sugen på sushi förra veckan så jag googlade recept. Hittade det här hos 56kilo och det blev mums. Det räckte till 2 noriark och några risbollar. I ena rullen hade jag gurka, räkor och avokado, och i andra hade jag räksallad, gurka och lax.

Ha en fin tisdag, kamrater!


LCHF sushi

1 blomkålshuvud
50 gram philadelphiaost
2 msk risvinäger
lite salt
Finriv blomkålen i matberedare, koka upp i lättsaltat vatten tills det blivit mjukt. Låt ånga av riktigt ordentligt. När det svalnat så rör ner philadelphiaost och risvinäger. Sen är det bara att göra de makirullar du gillar.
Låt rullarna ligga i plastfolie i frysen 10 min innan du skär upp dem.


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar