lördag 7 maj 2016

Exotisk planka

Hej hopp alla glada! Dagen har bestått av att hjälpa Anette att gräva om tre rabatter och sedan bedöma 45 nationella uppsatser. Solen kom fram till slut och jag har fått lite soleksem. :( Idag bjuder jag på exotisk planka. Passar utmärkt till studenten, dop och konfirmation. Här kan man ju freebasa vad man vill ha på, men här kommer i alla fall det vi hade. Till detta serverade vi baguette, nachos, salsa, cocktailkapris, potatissallad, oliver, kex och en sås. Det är faktiskt den första exotiska plankan jag gjort. Det som är bra, är ju att alla får ta ur det de vill ha.


Exotisk planka

rostbiff
salami
parmaskinka
goda ostar
vindruvor
vattenmelon
physalis
jordgubbar
carambola
sallat
ananas
kiwi
paprika
rädisor

Tillbehör:
baguetter
nachos
salsa
cocktailkapris
potatissallad
oliver
kex
en god sås

Klä brickan/plankan med folie. Fördela sallaten på kanterna.
Sen är det bara att placera ut det man har på plankan.
Jag skar toppen av ananasen och satte det som blev över i mitten, som dekoration.
Physalisen la jag ut som dekoration när allt annat var på plats.







-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: