söndag 11 september 2016

Fyllda frallor med kantareller och västerbottensost

Så var det åter måndag. Affe fick svinkoppor i helgen och igår fick Danne the man cold. Själv vaknar jag upp med ont i kroppen och i huvudet. Har tid på handkirurgen i Umeå i eftermiddag, så jag har inte riktigt tid med sånt här krafs. Aja. Vi kör vidare!

Jag ÄLSKAR fyllda frallor! Kom tillbaka 70-tal, liksom. I somras fick jag vara med i Ica-kuriren med ett recept på fyllda frallor med bacon bland annat. En gullig läsare, Birgitta från Kungshamn, kontaktade mig nyligt om detta och skrev att hon skulle fylla sina med kantareller. Den natten föddes idén till dessa. Tack för tipset, Birgitta!


Fyllda frallor med kantareller och västerbottensost

ca 4 portioner

8 frallor
4 ägg
4 dl grädde
3-4 dl kantareller
1 vitlöksklyfta
persilja
salt och peppar
riven västerbottensost

Smörstek kantarellerna med vitlök, salt och peppar. Skär av locket av frallorna och gröp ur dem. Lägg i kantareller och ost. Blanda ägg, grädde och persilja. Salta och peppra. Vispa ihop och slå blandningen i frallorna. Toppa med mer riven ost och på med locket. Slå in frallorna i folie. In i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter. Ta av locket och låt gratinera 5 minuter till. Servera med en god sallad.






-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Jag har gjort några gånger fyllda frallor och visst är det gott. Med kantareller blir det säkert extra gott :)

    SvaraRadera