torsdag 1 september 2016

Pizzadeg med bakpulver

Sköööna fredag. Här sitter jag helt ensam med en film på tv:n och kaffemugg nummer två. Har redigerat foton till bloggen nu när jag äntligen fått photoshop installerat på datorn. Ska förbereda några inlägg på los bloggos, sortera skor, åka med återvinning, handla, promenixa och sen påbörjas fredagsmyset. Det blir skaldjur och grillat ikväll. Sweet.

Idag bjuder jag på en enkel pizza. Fick tipset av min granne Carin att göra den här supersnabba pizzadegen. Blir himla god, måste jag säga. Vi hade pizzasås och köttfärssås på. Sen delade vi upp den i tre olika delar eftersom alla i familjen gillar olika. En del med bea, en del med bea, rödlök och paprika och en del med rödlök, fetaost och mozzarella. Huuur gott som helst! Så har ni inte bestämt vad ni ska äta i helgen...så vet ni det nu.


Ha en finfin fredag, kamrater!

Pizzadeg med bakpulver

5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1/2 dl rapsolja
2,5 dl vatten

Blanda mjöl, salt och bakpulver i en skål.
Tillsätt vatten och rapsolja och blanda till en deg.
Klä en bakplåt med bakplåtspapper och kavla ut degen.
Kavla degen så tunn som möjligt.
Bre tomatsåsen över degen, bred köttfärssås på och pudra över pizzakrydda.
Smula fetaost och mozzarella över. På med riven ost.
Tillaga mitt i ugnen i ca 15 minuter.




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Bra tips ifall man inte har jäst hemma eller inte har tid att låta degen jäsa. Ha en fin fredag!

    SvaraRadera