onsdag 14 december 2016

Dammsugarfudge

Har dragit på mig en ordentlig förkylning, och i vanlig ordning så ryker rösten. Idag börjar jag åter igen känna lite krafter komma tillbaka. I helgen hann vi med en trevlig hotell- och shoppingtur till Umeå. Vi käkade middag på Pinchos, rekommenderas. Perfekt när man är som jag, gillar att smaka på flera saker och testa nya grejer.

Nu över till dagens recept, fudge. Här med smak av dammsugare. Jag använde glutenfria kaksmulor så att den skulle bli glutenfri. Kolla dock noga på innehållsförteckningen, så locket inte är utkavlat med vetemjöl. Recept från Sweetandsimple.


Dammsugarfudge

300 g mörk choklad
1 burk kondenserad mjölk
1 dl kaksmulor
1 tsk eller efter smak arraksarom (jag hade betydligt mer)
kavlad marsipan
100 g mörk choklad

Smält chokladen i mikron.
Häll i kondenserad mjölk, kaksmulor och arraksarom.
Fyll en 20x20 cm form som är smord.
In i kylen 30 minuter.
Lägg på ett utkavlat marsipanlock och häll på smält mörk choklad.
Skär i bitar.


-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: