onsdag 26 april 2017

Lax i ugn med hollandaisesås

Här kommer kvällen oglamorösa middag. Men ååh vad jag suktat efter den. Ugnsstekt lax med färdig hollandaise och kokt potatis, till det sparris och ett stort glas limevatten. Mumma! Jag är inne i en fiskperiod just nu...

Nu ska jag trotsa vädrets makter och ge mig ut på en promenad. Jag måste gå av mig lite stress och huvudvärk efter en minst sagt mindre lyckad dag. När maken kommer hem efter klockan 20 ska vi fortsätta se Designated survivor. Det är Kiefer Sutherland i huvudrollen. Ha en fortsatt fin onsdag. Ni som kan...


Lax i ugn med hollandaisesås

4 port

600 g laxfilé
örtsalt
citronpeppar

Till servering:
Rydbergs hollandaisesås (jag gillar den bäst kall)
kokt potatis
stekt sparris
coctailtomater

1. Krydda med örtsalt och peppar på bägge sidor av laxen. In i ugnen i 225 grader i ca 15 minuter.

2. Servera med sås, kokt potatis, stekt sparris och cocktailtomater.


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar