söndag 28 maj 2017

Ketchupkyckling

God morgon måndag och välkommen en ny vecka. Jag kompar idag så jag ska jobba lite med bloggen och gå ut på en promenad. Jag fick ett aktivitetsarmband av min familj igår på Mors så det ska bli spännande att se hur det tickar på. Tidigare har jag ju släpat med mig mobilen som har en inbyggd stegräknare.

Bloggen har fått äran att bli utsedd till veckans blogg hos Roberts bästa. Himla kul. Läs mer om det här om ni vill.

Trots att det är måndag så blir det inte något vegetariskt jag bjuder på idag, utan en enkel kycklinggryta som sköter sig själv i ugn mer eller mindre. Receptet hittade jag på godamiddan. Pojkarna tyckte den här var väldigt god eftersom den påminner lite om skolans Tikka masala, deras favoritskolmat.


Ketchupkyckling

1 kg kycklingben
3 dl ketchup
1 tsk salt
1-2 msk curry
1-2 msk nymald svartpeppar

1. Lägg de tinade kycklingbenen i ugnsfast form.

2. Blanda ketchup med salt, curry och nymald svartpeppar.

3. Smeta ut ketchupblandningen på kycklingen, in i ugnen 30 min i 185 grader.

4. När 30 min gått, på med 3dl grädde - in i ugnen 30 minuter till. Kolla att kycklingen är genomstekt.

5. Servera med ris och bröd för att få upp den goda såsen.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: