måndag 11 december 2017

Parmalindad mozzarella i ugn

God morgon.Det är hektiska tider nu med bedömning och betygssättning, man får jobba för pengarna helt simpelt. Ikväll ska jag försöka mig på att filura lite mer på vad som ska julbakas på lördag. Nån som har nåt tips får ju gärna PM:a mig på fejjan om ni vill. Det vore tacksamt! Ha en fin dag allihopa!

Riktigt god och enkel förrätt bjuder jag på idag. Jag har låtit osten bli endast lite varm, inte kokhet. Smakerna är såå goda tillsammans.


Parmalindad mozzarella i ugn

2 port

1 mozzarellaboll
4 skivor parmaskinka
ruccola
1 avokado
crema di balsamico
rostade salta solrosfrön
svartpeppar

1. Dela osten i 4 bitar.

2. Linda parmaskinka runtom bitarna.

3. Lägg i ugnsform och gratinera i 225 grader i 5-7 minuter.

4. Lägg upp på bädd av ruccola, servera avokado till.

5. Ringla crema di balsamico över. På med solrosfrön och svartpeppar.





-Mama Skogly ♥

2 kommentarer: