fredag 24 maj 2019

Fusk-Langos på naanbröd

Det har varit en minst sagt hektisk vecka. Jag ligger efter i bloggandet och därför har jag inte kikat in på ett par dagar. Vi får se om jag hinner ikapp under helgen eller om bloggen får vila en stund.

Här kommer dock ett kanontips enligt mig. Jag älskar langos. Men det är lite knepigt och knåpigt att göra degen och fritera och så. Här använde jag mig av naanbröd och vips så hade man middagen klar på 10 minuter. Min man tål inte räkor så han åt en med skinka istället. Såå himla gott! Tur jag har rester kvar, det blir en till lunch också! Har ni inte bestämt vad ni ska käka till middag ikväll, så har ni handlingslistan här nere...


Fusk-Langos på naanbröd

naanbröd
vitlökssmör
creme fracihe
riven prästost
isbergssallad
räkor
rödlök
svart rom
grillkrydda
citron

1. Värm bröden enligt anvisningar.

2. Pensla vitlökssmör på.

3. Bred på creme fraiche, på med ost, isbergssallad, räkor, hackad rödlök, svart rom och pudra över grillkrydda.

4. Kläm lite citron över och servera på dirren.





Åsså lite lördagsgodis...


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar