torsdag 15 augusti 2019

Asiatisk halstrad tonfisk

Ursäkta att jag inte uppdaterat bloggen i veckan, men jag har sovit 4-5 timmer per natt sedan i söndags. K A T A S T R O F. Jag hoppas på att få sova ikapp under helgen. Jag får nog gå i ide. Jobber är i full gång med möten och förberedelser för när ungdomarna ska komma tillbaka till skolan. Hoppas ni får en riktigt fin fredag! Och så får ni gärna tänka på mig nu på morgonkvisten. Jag har tid hos tandläkaren...

Den här godingen bjöd jag Anette och Nicola på när jag fyllde år. Inte. Dåligt.


Asiatisk halstrad tonfisk

färsk tonfisk
salt och peppar
sallad, gärna grillsallad med strimlade morötter
mango
avokado
minimozzarella
japansk soja
citron
furikake
srirachamajjo
koriander

1. Skär tonfisken i ganska tjocka skivor. Salta och peppra. Släng på grillen och halstra hastigt på bägge sidor.

2. Lägg sallad på tallrikar. På med mango i kuber, avokado och minimozzarella.

3. Skär tonfisken i skivor och fördela ovanpå.

4. Blanda japansk soja med citronsaft och ringla över.

5. Ringla över srirachamajonnäs och strö furikake över. Toppa med färsk koriander.



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar