måndag 18 januari 2021

God sås till fisk

När jag fyllde 40 år blev jag kidnappad av mitt dåvarande arbetslag och blev bjuden på en god middag. Den återskapar vi idag. Det här är min kollega Kåres recept på en sås som går under namnet "vinsås" trots att det inte alls är något vin i den. God är den hur som haver. Har gjort om det liiite och här kommer min variant. Den serverades till ugnsstekt lax, potatis och morot samt en sallad.

Och så tips på två riktigt bra serier på HBO. Alla avsnitt har tyvärr inte kommit än, men då har man nåt att se fram emot.

God sås till fisk
2,5 dl grädde
2,5 dl creme fraiche
2 krm tabasco
1- 1,25 fiskbuljongtärning
0,5 paket fryst dill
lite citronsaft
peppar
ev redning

Till servering:
en klick rom

1. Värm upp grädde, creme fraiche och krydda med kryddorna tills det smakar bra. Red eventuellt.

2. Servera till t ex grillad fisk. Klicka då på en klick rom.

-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Så gott med dill i såsen. Flight attendant har vi sett och den var riktigt bra.

    SvaraRadera