måndag 17 maj 2021

Melonsallad med Castellos svartpepparcheddar

Fick ett tips av min Instagramvän @andreabakarochsmakar om en cheddarost från Castello med svartpeppar i. Hon hade gjort en sallad av den med vattenmelon och mynta men jag gjorde en egen variant som blev supergod till grillat. Osten var en riktig höjdare. Jag hittade den på Ica Maxi här i Skellefteå.


Melonsallad med Castellos svartpepparcheddar

0,5 Castello svartpepparcheddar
0,5 galiamelon
1 liten rödlök
pinjenötter
olivolja
citronsaft
chilisalt

1. Skär osten i kuber.

2. Skär melonen i kuber och hacka rödlöken.

3. Blanda ihop och strö över pinjenötter.

4. Ringla över olivolja, pressa över lite citronsaft och på med chilisalt.




-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Jag köpte vattenmelon igår och nu blev jag sugen på något sådant här, mums!

    SvaraRadera