tisdag 7 september 2021

Kantarellpesto

Erica (ericasmeny)gav mig två kassa sprängfyllda med diverse kantarellgodsaker. Hon är ju bara världens snällaste människa. Först ut i receptväg är denna goda pesto. Jag fyllde hennes hemmagjorda krustader med röran men kan tänka mig att den även är god att vända ner i pasta. Eller som tillbehör till kräftskivan.


Kantarellpesto

2 dl förvällda kantareller
1 gul lök
smör att steka i
1 vitlöksklyfta
50 g pinjenötter (solrosfrön funkar om du är allergisk)
1 dl fint riven god lagrad ost, typ västerbottensost
rapsolja
salt, vitpeppar
persilja, gräslök

1. Rosta pinjenötterna i en torr stekpanna, lägg i en matberedare tillsammans med den skalade vitlöken.

2. Finhacka den gula löken och stek i smör tillsammans med kantarellerna, peppra och salta försiktigt. Låt svalna.

3. Häll de kalla kantarellerna i matberedaren tillsammans med den rivna osten och örterna. Kör med knivarna.

4. Gör en slät pesto, häll olja till den konsistens du vill ha.

5. Smaka av med salt och peppar.



-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Wow! Det här låter ju jättegott!

    SvaraRadera
  2. HUR JAG FICK ETT LÅN TILL MITT FÖRETAG AV MARY KENT

    Hej alla, jag såg kommentarer från personer som redan hade fått sitt lån från Steve Wilson Loan-företaget. Ärligt talat trodde jag att det var en bluff, och sedan bestämde jag mig för att göra en förfrågan baserat på deras rekommendationer. För några dagar sedan bekräftade jag på mitt personliga bankkonto som uppgick till 880 000 $, vilket jag begärde för affärer. Det här är riktigt goda nyheter och jag är så glad att jag råder alla som behöver ett riktigt lån och som är säker på att återbetala att ansöka via sin e-post: stevewilsonloanfirm@gmail.com, De är legitima långivare!
    De kan låna dig ett lån.
    Kontakta Mr Steve Wilson.
    E-post: stevewilsonloanfirm@gmail.com
    webbplats: https://stevewilsonfinancialloanfirm.weebly.com

    SvaraRadera
  3. Behöver du ett nödlån för att betala av din skuld eller ett aktielån för att förbättra din verksamhet? Har du blivit avvisad av banker och andra finansiella myndigheter? Behöver du ett lån konsolidering eller ett bolån? Leta inte längre, för vi är här för att lägga alla dina ekonomiska problem bakom oss. Kontakta oss via e-post: {larrybright424@gmail.com Vi erbjuder lån till intresserade parter till en rimlig ränta på 2%. Intervallet är från 5 000,00 euro till 100 000 000,00 euro

    SvaraRadera