onsdag 8 februari 2023

Varm baguette med pesto, brie och salami

En mumsig varm macka, perfekt att använda gårdagens överblivna baguette till. Bjöd arbetslagen på detta när jag hade fikat sist. Då fick alla göra sina egna och lägga på valfritt. Serverade en god sallad till.


Varm baguette med pesto, brie och salami

baguette
pesto
salami
brieost
tomat
pizzakrydda
ost

1. Dela baguetten på längden.
2. Bred på pesto och lägg på salami, brieost i skivor, tomatskivor, pudra med pizzakrydda och toppa med ost.
3. In i ugnen i 225 grader tills osten har smält och blivit lite gyllene. Ett tips är att göra flera och stödja upp dem mot varandra så de inte tippar. Då rinner nämligen toppingen av.


-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din blogg och dina recept🤗🙏!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla! Tyyvärr har jag inte så mycket tid att lägga på bloggen som jag hade tidigare när jag jobbade deltid. Men dåd och då dyker det upp recept.

      Radera