torsdag 19 augusti 2010

Tre grejer jag klarar mig utan

Jag äter det mesta och tycker det mesta är gott, men det finns tre livsmedel jag undviker om jag kan;

1. FRYST SPENAT


Ni får säga vad ni vill, men fryst spenat har en bismak som inte faller mig på läppen (bokstavligen). Färsk spenat är något helt annat. Det är gott.

2.SELLERI


Det går inte alls "lika bra med selleri". Rotselleri däremot, är gott.

3. MESSMÖR


En smak som jag inte kommer överens med. Svärmor brukar äta mesost från Norge och sylt på sina mackor. Det är riktigt gott. Men messmör; nej tack!

Vad skulle stå med på din lista?

1 kommentar:

  1. 1, Paj med äggstanning och skinka (äter både ägg och skinka men om det är i en paj får jag kväljningar som håller i sig i flera dagar...)
    2, Allt med Apelsin/Chokladsmak. BLÄ!
    3, Wokgrönsaker som inte saltats/kryddats, tycker att det smakar som häst luktar...

    SvaraRadera