onsdag 18 maj 2011

Köttfärsgratäng

Gjorde köttfärssås och frös in i portionsförpackningar. Så enkelt att bara ta fram och middagen blir klar på några minuter. Den här vispade jag ihop igår. Barnen åt varma mackor med köttfärssås, så den här var endast till mig. Det betyder att jag hr både lunch och middag klar idag. Någon som sitter på något smarrigt recept på köttfärs? Skriv gärna ellr länka så vi får lite tips.


köttfärssås
2 dl grädde
salt och peppar
100 g riven ost
1 mozzarella
2 ägg
parmesanost

Lägg köttfärssås i botten av en gratängform. Skiva mozzarella och lägg ut på köttfärsen. Koka upp grädden. Salta och peppra. Dra åt sidan och i med riven ost. Knäck i äggen, rör om och slå över formen. Riv parmesan överst och in i ugnen ca 15-20 minuter. Servera med sallad och eventuellt pasta till kolhydratfolket.


-Mama Skogly ♥

1 kommentar:

  1. Jag har nu skrivit ett svar på din fråga på min blogg. Tyvärr kan jag inte ge dig ett bättre svar än så just nu.

    SvaraRadera