torsdag 19 maj 2011

Thaigryta med kyckling och räkor

Här kommer en mumsig gryta men tyvärr utan mått. Ni får höfta, precis som jag gjorde. Sorry.

Idag är pappas begravning så det känns tungt. Om några timmar bär det iväg till kyrkan. Har min syster med familj hemma hos oss, så det känns då bra i alla fall. Min systerdotter Hanna har lovat att baka åt mig, för nu kommer födelsedagssäsongen med stormsteg. Alla 5 i vår familj fyller år inom 5 månader...

Ni kanske har märkt att den här bloggen innehåller väldigt lite personligt, mest recept. Det beror på att jag har en annan liten blogg där jag skriver om livet i övrigt. Ni som är nyfikna på det kan ju kika in på http://erikaskogly.blogspot.com/


curry
kyckling
kokosmjölk
limeblad
fisksås
ingefära
koriander
blomkål
sambal
räkor

Fräs curryn i smör. Fräs kycklingen. Häll på kokosmjölken och i med limeblad, fisksås, ingefära, sambal och koriander. I med blomkålen. Låt koka ihop så kycklingen är genomkokt. Lägg i räkorna och låt dem bli varma, servera.


-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar