måndag 22 augusti 2011

Supersnabb omelett i mikron

Maken är i Stockholm och jobbar och naturligtvis passar Love på att få lite feber och rallymage. För mig blir det helt sonika att vara hemma i minst dagarna två... Igår tröstade jag mig med en sen och mycket lyxig middag, men det receptet får ni först imorgon. Här kommer istället ett recept från senaste Buffé. Perfekt frulle för oss low carbare, när man jobbar och har lite bråttom på morgonkvisten.


2 ägg
2 msk grädde
0,5 krm salt
peppar
ev riven ost
tomat
gräslök

Tillaga i mikron på full effekt i ca 1 minut. Rör om och tillaga ännu 1 minut. Kutta lite tomat och klipp lite gräslök och lägg över. Ta da! OBS! Använd en stor skål eftersom det pöser upp rejält i mikron.


-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Har aldrig gjort omelett i mikron, det måste jag testa

    SvaraRadera
  2. Smidigt!
    Det måste jag testa!
    Snabbt är bra, och mindre disk är bonus för stressiga mornar :)

    SvaraRadera