söndag 30 oktober 2011

Härlig sallad med karamelliserad lök, ugnsrostade timjanstomater och avocado

Fuskade lite igår och åt lite karamelliserad lök. Jag tog inte så mycket socker när jag karamelliserade dem utan strödde över lite sötningsmedel också. Gott till grillat.


blandsallad
rödlök
socker
cocktailtomater
olivolja
timjan
vitlök
balsamvinäger
avocado
citron
salt och peppar

Sätt ugnen på 225 grader och dela tomaterna. Ringla olivolja och strö timjan över. In i ugnen i ca 10 minuter och låt svalna. Skär rödlöken i tunna strimlor och riv vitlöken. Stek i smör, en skvätt balsamvinäger på och lite socker. Stek i 15 minuter. Låt svalna. Lägg salladsbladen på ett fat. På med avocado och citronsaft. På med löken och sen tomaterna. Ringla över spadet från tomaterna och servera.

-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Hördes gott! Måste bara säga att ditt porslin är ju bara såå snyggt!

    SvaraRadera
  2. Hej Erika! Härlig blogg du har! Hat hittat den av en slump! Jag ser att du äter enligt LCHF! Det gör jag också! Så om du vill ha mer inspiration kan du gå in på min blogg, för jag lägger också ut olika LCHFrecept på bloggen!
    Kommer att följa din blogg! Kul!
    Kram
    Lana

    SvaraRadera