fredag 28 oktober 2011

Marinerad rostbiff

Sweet. Det är lördag. Käkar penicillin och känner mig lite under ytan. Igår sov jag till och från hela förmiddagen och lusten att blogga har varit noll. Därför blev det inget inlägg igår, om någon undrar. Strax ska vi på barnen dagis och höststäda eftersom vi har föräldrakooperativ. Sen blir det en sväng på stan för syrran är här och ska ge mig min födelsedagspresent, dvs lunch och lite shopping.

Igår till lunch gjorde jag marinerad rostbiff som jag åt tillsammans med en avocado och tzatziki som var över från när svärmor och svärfar käkade pizza här. INga mått finns, ni får höfta. Hade jag orkat hade jag hackat i lite rödlök också, men jag var sjuk. Okej?


rosbiff
olivolja
balsamvinäger
japansk soja
persilja

Blanda ihop och lägg köttet i marinaden. Låt stå ett par timmar innan servering.

-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar