söndag 6 november 2011

Gorgonzolafilé

I fredags när grabbarna åt pastagratäng gjorde jag den här fast i engångsportion. Formen köpte jag på Coop för en cirkus 40 spänn. Ni får receptet beräknat för 4. Jag kan säga att det var gooooott!


4 port

4 skivor oxfilé, ca 500 g
1 tsk salt
svartpeppar
4 skivor gorgonzola, ca 100 g

Grönsaker:
1 purjolök
100 g champinjoner
100 g sockerärter
50 g rökt skinka
0,5 dl hackad persilja
2 dl grädde

Bryn köttet hastigt, salt och peppar på. Strimla löken, hacka svampen, ärterna och skinkan. Lägg grönsaker, skinka, och persilja i ugnsfast form. Häll över grädden. Hit kan man förbereda.
In med grönsakerna i ugnen i 10 minuter. Rör om grönsakerna. Lägg på köttet och toppa med osten. In i ugnen ca 15 minuter till beroende på hur man vill ha köttet. Jag hade inne det kortare tid för jag vill ha det medium. Om du vill, servera potatisklyftor till.




-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar