söndag 27 november 2011

Havtornssaft, muffins och en ny temugg

Kokerskan Ida, som jobbar på föräldrakooperativet där vi har barnen gav mig en present när vi hade föräldramöte sist. Hon hade över en flaska havtornssaft och en påse havtornsmuffins från när hon hade sålt på marknad och ville ge mig ett smakprov. Oj, så gott. Saften är slut och jag hoppas hon har en flarra över som jag får köpa. Riktigt fräsch, kändes som en vitaminkick i vintermörkret. Tack för det Ida. För er Skelet-bor så står Ida på marknaden till helgen vid bord 58 och heter Idas skafferi.

Sen måste jag ju få visa min underbara temugg som jag köpte på Indiska för 69 riksdaler. Och den vita muggen, också från Indiska som jag planterade en hyacint i. Handlade också en syltburk med tyg över, men den får ni se när jag lagat marmeladen som ska vara i. Ha en skön vecka, gott folk!






-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar