lördag 14 januari 2012

Wrap med marinerad rostbiff

Ni som hängt med ett tag vet att jag är periodare vad det gäller mat. Nu är jag inne i wrapträsket. Ni som inte testat orientbröd bör genast bege sig till närmaste affär och inhandla ett packe. Dessa finns på både Coop och ICA Maxi i Skellefteå, men jag tror de levereras endast två dagar i veckan så det gäller att vara på hugget. Den här har jag gjort tidigare, men då hade jag mjukt tunnbröd istället och jag kan säga att den här var godare...

Sen kan jag berätta att en av pojkarna har magsjuka. INTE OKEJ! Håll tummarna att vi andra slipper, är ni snälla.


orientbröd
marinerad rostbiff
isbergssallad
rödlök
tomat
avocado
creme fraiche
svart vinbärsgelé
ICAs fetaost med oliver och vitlök
crema de balsamico

Marinerad rostbiff;
en skvätt japansk soja (inte kinesisk)
en skvätt olivolja
riven vitlök

Blanda ihop ingredienserna till marinaden och i med rostbiffen. Låt marinera i en timme. Gör färdigt mackan och njut.




-Mama Skogly ♥

1 kommentar: