tisdag 28 februari 2012

LCHF Bounty

Här är det sjukstuga (som vanligt). Shanghai surprise-flunsan har nått Hökvägen. Love först och nu både Alfred och Max. Sen gick de och smittade svärmor också. Flera dagar med hög feber och utslagna barn. Hoppas vi andra klarar oss nu när sportlovet börjar.

Min kollega Kerstin har gett mig det här receptet som jag kokade ihop under helgen som var. Gott med en bit till kaffet när man vill lyxa till det ibland. Och det vill man ju! Jag är inte så jätteförtjust i mörk choklad, så dessa puppies hade nog varit ännu godare med mjölkchoklad runt...


ca 15 st

1 dl Sukrin
50 g kokosfett
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk
200 g kokosflingor
100 g choklad med hög kakaohalt

Smält kokosfett och Sukrin i kastrull. I med kokosmjölk, grädde och kokos. Låt koka ihop. Låt smeten svalna och sen stå i kylen ca 1 timme. Forma degen till kvadratliknande bitar. In med dem i frysen ca 1 timme. Smält chokladen över vattenbad och doppa kokosbitarna i chokladen. Låt stelna. Förvara i kyl eller frys.


-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Bra tips på nyttigt fika! Det måste jag prova på. :)

    SvaraRadera
  2. det är så gott med bountygodiset! Gjorde liknande recept till jul... Åt upp nästan alla själv! ;) så varning för överätande, i alla fall för mig! :)
    Tack för kommentar om min nya frisyr! :)
    //Lana

    SvaraRadera
  3. Mumsigt! Själv älskar jag mörk choklad och märker att ju längre jag ätit LCHF-kost desto mörkare choklad vill jag ha.
    Krya på alla barn! Inte kul med sjukstuga.

    SvaraRadera
  4. Hej! gjorde dessa idag,supersmarriga men hallå hur stora skulle de vara 15st? jag fick 32 som var stora som ett ägg(mindre sort ca55g) men jag fick ändå smälta ytterligare 100g mörk choklad att doppa i ( räckte ändå inte till de två sista)men suveränt goda ;)

    SvaraRadera