tisdag 27 mars 2012

Wrap med rostbiff och potatissallad

Snabblagat och jä**igt gott när tiden tryter. Och det gör den väl för alla nån gång då och då, antar jag. Genomgår en hektisk vecka just nu med ansvar för både K-tidsfika och A-lagsfika på jobbet. Ska iväg till husvagnen i helgen, så det ska också förberedas. Sen är det ju då omdömen som ska skrivas för åk 7 i hemkunskap, svenska, engelska och svengelska. Tur det är påsklov snart!


1 st

1 Orientbröd (eller mjukt tunnbröd)
2-3 skivor rostbiff
1 msk svart vinbärsgelé
en stor klick potatissallad
några tomatskivor
ett gäng vindruvor

Bred ut gelén i mitten av brödet. På med potatissallad och lägg över rostbiff. Toppa med tomatskivor och vindruvor. Rulla ihop och njut.


-Mama Skogly ♥

3 kommentarer:

  1. ja... tur det är påsklov snart... känner mig lite sliten med alla möjliga konserter och extra spelningar med eleverna... Jag har precis som du en gång i tiden skrev massor med omdömen, haft utv.samtal och föräldramöte... Nu slipper jag i alla fall det men istället spelar jag på alla möjliga kvällskonserter...
    Gott med wraps! :) Jag har gjort goda LCHFwraps, ska lägga ut recept sedan... lite annorlunda än alla andra recept som figurera på LCHFnätet!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Har gjort något liknande en gång. Hade tänkt att göra idag och dra med ut på picknick om vädret hade varit lika gott som i går. Men det var det inte:( Så spar den till en soligare dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det Sofie. Vädret ska vra bra om man ska på picknick!

      Radera