onsdag 30 januari 2013

Feta-och mozzarellagratinerad köttfärs på zucchini

En variant på ett recept jag gjort tidigare. Hur gott som helt, och det går geschwint när man har överbliven köttfärssås. Det vattnar sig lite i ugnen men det gör inget. Lite tzatziki hade suttit fint till!


Feta-och mozzarellagratinerad köttfärs på zucchini

2-3 port

4 skivor zucchini, skurna på längden
lite färdig pizzasås
köttfärssås
persilja
fetaost
mozzarella

Skär zucchinin på längden.
Stek i smör på bägge sidor. Lägg i ugnsfast form.
På med köttfärs, persilja, smula över feta och mozzarella. Gratinera på 225 grader i ca 10-15 minuter.




-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Så gott och rikligt med ost gillar jag!

    SvaraRadera
  2. Mmm, ser väldigt mumsigt ut! Måste testas!

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj, vad gott!
    Vad längesen jag gjorde gratinerade zuchinni! Tack tack för påminnelsen!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Åh, det där såg ut som något jag skulle gilla. Tror aldrig jag testat att fylla squash/zucchini och gratinera... det får det bli ändring på.

    SvaraRadera