onsdag 27 mars 2013

Varm sås till fisk

Snabb, god och enkel sås till firre. Jag åt den till varmrökt lax och avocado. Ni kanske får en bit lax över från påskmaten och då kan ju den här passa till.

Om några timmar går jag på påsklov och det ska bli sååå skönt. Stressfaktorn har varit lite för hög och jag blir glömsk och tankspridd då. För nån dag sen skulle jag mikra min lunch på jobbet och när det lät pling hade jag bara mikrat tallriken, matlådan med innehållet stod utanför :/. Igår for jag på Coop utan både plånbok och mobil... Inte bra.

Idag ska påskmaten förberedas eftersom vi drar till husvagnen i Ostvik imorgon. Ska bli supernajs. Hoppas på bra väder. Vi brukar ha uppkoppling, så vill ni så ses vi ändå. Och imorgon ska vi ju fira lite eftersom det är en speciell dag...



Varm sås till fisk

ca 4 port

2,5 dl grädde
1 grönsaksbuljongtärning
gräslök
citronsaft
peppar

Blanda ihop allt och koka upp. Låt koka ett tag så den tjocknar.



-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Samma här...stress gör mig glömsk och tankspridd... :(
    Det har varit med ganska mycket under mars-månad! en nu ska vi ta det lugnt! :) Skönt att du har en sådan kort arbetsdag! Jag börjar i och för sig 11.30 idag men slutar 19.00... :(
    Vi har ganska mycket snö kvar! Dasha har hittat ett snöfritt ställe på altanen bara! ;)
    Ha ett underbart påsklov!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Låter fint!! Härligt med påsk:)
    Glad Påsk
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera