torsdag 19 september 2013

Bakad potatis med skagenröra

Idag blir det film med Cicci, och det lär man ju få ångra eftersom det är en rysare vi ska se. Ska filura ut nåt att roa barnen med eftersom alla är hemma idag. Det är stängt på skola och fritids. Sen ska jag handla och påbörja matlagning eftersom det är kräftskiva hos oss imorgon. Som tur är kommer Anette och hjälper mig med det.

Här kommer lite lunchinspiration. Har man bråttom bakar man den i mikron, då går det på cirkus 15 minuter. Köpte färdig Rydbergs skagenröra. Och en god sallad till. Mättande och gott.



Bakad potatis med skagenröra

Skölj av potatisarna och torka dem.
Pricka potatisarna med en gaffel runt om hela potatisen (nästan hela vägen in med gaffeln).
Lägg lite hushållspapper på en tallrik och lägg på era potatisar.
Mikra på full effekt i ca 4min (30sek / 100g potatis) och vänd sedan potatisen (upp blir ner) och kör i 4min till. Fortsätt sedan att vända potatisen men kör bara i 2 min och återupprepa detta till potatisen känns klar.

Servera med valfri röra.



-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar