söndag 27 oktober 2013

Djungelgratäng med kyckling

Måndag och höstlov. För barnen det vill säga. Farmor är hemma med Love som fortfarande inte är på banan. Imorgon skulle jag haft föräldratjänst på Bulleribock men det blir till att vara hemma med snubben istället. Sen är det komp onsdag och ett litet lov, så det blir en ganska chill vecka. Danne har tagit ledigt torsdag och fredag så det ska bli skönt.

Åt en himla god vegetarisk middag i lördags när Anette var här. Men det har jag inte hunnit plita ner om, så det kommer senare. Men det ligger rester av den i min matlåda. Idag bjuder jag er istället på en mumsig kycklinggratäng. Det är väl aldrig fel...


Djungelgratäng med kyckling

4 port

4 kycklingfiléer
2 bananer (mosade)
2 tsk curry
4 msk mango chutney
4 dl creme fraiche
en klick sambal
2 vitlöksklyftor
riven ost

Strimla kycklingen och stek i smör tills den är genomstekt. Blanda övriga ingredienser utom osten. Lägg kycklingen i ugnsfast form, slå över såsen och på med riven ost. In i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter. Servera med ris och sallad.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara ett recept helt i min smak! Tack för Krya på hälsningar. Han är redan mycket bättre!

    SvaraRadera