måndag 28 oktober 2013

Zucchinifritters

Som jag skrev tidigare idag så bjöd jag Anette på dessa och det blev fantastiskt gott! Man behöver inte vara vegetarian för att gilla det här. Passar som tillbehör till kött eller fisk också. Kombon med tre olika bönröror och salladen till var top notch. Så nu kommer det att rulla recept som hör ihop med detta här. Kan tillägga att jag inte hade oregano i.

Något för dig Öhman. Tips, tips!



Zucchinifritters

4 portioner

600 g zucchini
200 g riven parmesanost , ca 5 dl
1 hackad röd chili
3 hackade salladslök
2 ägg
1 dl panko ströbröd
2 dl vetemjöl
2 tsk oregano
1 tsk salt
1 dl olivolja till stekning

Riv zucchinin grovt. Sprid ut det rivna på en plåt och salta lätt.

Låt stå några min och krama sedan ur så mycket vätska som möjligt.

Blanda zucchini med resten av ingredienserna, utom oljan. Värm en stekpanna med olja, klicka ut 12 biffar och stek dem 3–4 min per sida.







-Mama Skogly ♥

4 kommentarer:

  1. Mums, så gott! Aldrig fel med zuchinni och dessutom att blanda i parmesan...smaskens!
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Så gott! Zucchini och parmesan är en god kombo.

    SvaraRadera