fredag 22 november 2013

Finn crisp rye snacks, dippsåser, en ugglebricka och SAIK-vantar

Köpte dessa två påsar på Coop (21:50 st) och fick en fin röd förvaringsburk på köpet. Jättegoda var de. Den ena var med smak av vitlök och örter och den andra med fröer och salt.











Man fick med en folder med förvaringsburken på följande dippar som ska vara goda till snacksen. Jag har dock inte provat så jag kan inte gå i god för att de är mumsiga.

Vitlök, dill och fetaost-dipp

3 dl gräddfil
200 g fetaost
1 vitlök
ett knippe dill
flingsalt och svartpeppar

Häll upp gräddfilen i en bunke. Smula över fetaosten och en hackad vitlök. I med resten av ingredienserna, rör om och låt stå i kylen i ca 30 minuter.

Romröra

200 g färskost
80 g röd caviar
1 hackad rödlök
1 kruka gräslök, hackad

Blanda och servera.

Avokado- och parmesanröra

2 avokado
1 dl riven parmesan
1 tomat
1 rödlök
1 vitlöksklyfta
0,5 hackad röd chili
en skvätt lime
salt och peppar

Visst låter det gott?

Hittade även en fin ugglebricka (som även finns i större storlek) för 25:-. Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag älskar ugglor!



Sen måste jag bara visa svärmors öl/läskvante. I själva vanten är det plats för en öl- eller läskburk. En perfekt julklapp för alla SAIKfans. Visst är hon duktig?



-Mama Skogly ♥

3 kommentarer:

  1. Låter mycket goda! Vitlök, dill och fetaostdip och avokado-parmesanröra faller mig i smaken. Söt bricka och vilken fin vante :) Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för fint inlägg, kontakta mig så skall du få smaka på våra senaste nyheter. henrik.holm@vaasan.com (Produktchef Finn Crisp Sverige)

    SvaraRadera